Villkor

KLAGOMÅL

Du som kund har rätt att göra anspråk på en produkt om dess egenskaper skiljer sig från vad vi har lovat. Kunden kompenseras för eventuella fraktkostnader i samband med reklamationen. Vid tvist som inte kan lösas av kunden och C Supply, kan du som kund lämna in klagomål online via EU-kommissionens plattformsmedling för tvister, som finns på följande länk här.. I någon tvist, följer C Supply beslutet från ARN eller respektive tvistlösningsorgan.

ÅNGERRÄTT

Vid köp av produkt från C Supply AB har Kunden en 14 dagars ångerperiod i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att kunden har rätt att annullera alla köp genom att meddela C Supply följaktligen inom 14 dagar från det att Kunden eller dess representant mottagit den beställda produkten. Konsumentverket (Konsumentverket) har ett standardformulär för att utöva ångerrätten. Du kan ladda ner den här.

Ångerrätten gäller inte för följande typer av produkter:

(a) produkter som tillverkats enligt kundens specifikation och godkännande på objekt som har fått en tydlig personlig karaktär eller

b) produkter med trasiga tätningar som inte får returneras av hälsoskydd eller hygieniska skäl (t.ex. underkläder, badkläder och/eller liknande produkter)

PERSONUPPGIFTER

Den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) gäller i hela Europeiska unionen och dess syfte är att skapa en enhetlig och harmoniserad nivå för skydd av personuppgifter så att fri rörlighet för personuppgifter inom Europa inte hindras. Enligt GDPR har du rätt att veta att när du delar din personliga information samtycker du till att vi lagrar och använder den för att uppfylla dina förväntningar angående leverans, leveransinformation och kundtjänst. Inga personuppgifter kommer att lämnas ut till tredje part, utom i de fall då registreringen sker i samarbete med tredje part.

Du har rätt att veta vilken typ av personuppgifter vi använder. Om du har ett konto kan du logga in på “Mitt konto” för att se vilka personuppgifter vi har lagrat om dig, till exempel: kontaktinformation, dina rabatter, leveransadress, betalningsinformation etc. Om du inte är registrerad som medlem eller vill veta vilken typ av personuppgifter vi har lagrat om dig och hur vi använder dem, är du välkommen att kontakta sales@csupply.se så hjälper vi dig gärna.

För att hantera dina beställningar och inköpbehöver vi följande information om dig;
Namn, adress, telefonnummer och e-post, betalningsinformation och betalningshistorik, information om din beställning (t.ex. ordernummer, produkt (er), leveransadress och fakturadress).

Vi behåller bara dina uppgifter så länge det behövs, annars tar vi bort dem. Om du vill att vi ska radera dina personuppgifter, vänligen kontakta oss på sales@csupply.se. Om du ber oss att ta bort dina personuppgifter, se då till att du lagrar all information du skulle behöva för att hantera eventuella framtida garantiproblem.

FÖRÄNDRINGAR AV ALLMÄNNA VILLKOR

C Supply AB förbehåller sig rätten att ändra dessa allmänna villkor hela tiden. Eventuella ändringar av dessa allmänna villkor kommer att publiceras på webbplatsen. Ändringar blir giltiga när kunden har godkänt de allmänna villkoren (i samband med ett nytt köp eller när du surfar på webbplatsen). Vi rekommenderar att kunden regelbundet håller koll på webbplatsens information om de allmänna villkoren för att bli medveten om eventuella förändringar.

ANDRA FRÅGOR?

Skicka ett e-postmeddelande för andra frågor eller om något är oklart till sales@csupply.se så hjälper vi dig gärna.